THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

torsdag 29 april 2010

Darkness of Wounds
















Sår i form av mönster, i rädsla att bli dömd, rädsla att bli ensam, rädsla att dö, rädsla för livet,
rädsla att göra fel, att vara oönskad, oälskad, fel i sammanhang osv.
Detta har i mig lett till en enorm stress, min medvetenhet och fokus befinner sig i skräck och ångest.


Eftersom jag har dragit mig till fel Män i mitt liv...som får mig att känna mig fel, konstig, oälskad, oönskad. Att inte bli fullkomligt bekräftad, "okejad", med blick, tal, kroppsbeteende och kroppskontakt. Om min "kille" inte tar på mig,(sträcker ut en hand för att fånga mig)  Lägger armen runt min midja när jag kryper in i hans varma famn..så tappar jag GOLVET under mina fötter.. Inte i början..Men om jag märker efter ett tag att det faktisgt bara jag som tar initiativet till att kramas..pussas..tar på honom...ser på honom...delar med mig av mina tankar....då sloknar jag som en blomma som inte får någon näring...VEM GÖR INTE DET???



Detta tar enormt med energi, kollapsar, i stress, kaos, värdelöshet, hopplöshet, vilsenhet och självförakt.
Ett gigantiskt självförakt. Som blir genom att inte vara trygg i mig/sig själv skapar hinder för den naturliga livsenergin att flöda, att få vara den jag är, det har i mig skapat en enorm ilska, frustration och självdestruktivitet.

Dessa sår skapas i relationerna igenom uppväxten, som kommer från relationen med min mamma,


Ovärderande, villkorslös kärlek, är den vackraste och mest kraftfulla medicinen som finns...
Alla har vi våra sår, och under dem så finns friheten, livet, nuet, gemenskapen och uppevelserna.
trygghet, styrka, njutning, glädje, improvisation, impulsivitet, stillhet ....kärleken...
Vi längtar efter en öppen, kärleksfull relation, där vi alla får vara dem vi är  i oss själva, tillsammans...

Intuition, "raka rör", känsla, öppenhet, integritet, närvaro, lyssnande, avvaktande, mod, fötterna på jorden,
fokus, energi, lekfullhet, njuta i nuet, acceptans till läget, enkelhet och inspiration. engagemang lugn och sanning.


Samt en djup känsla av tillit och glöd som ger klarsynthet,
 
Men då måste man få känna sig hel  & det gör inte jag....
 
 

15 En liten kråka!:

Anonym sa...

Vackert och klokt skrivet... känner igen mig/Chattis

Susanne sa...

Och du kommer inte komma vidare förrän du är trygg i dig själv. Nu har du chans att göra det. Men det går inte via en man, du måste göra jobbet själv. SEN kommer du komma dit, det finns ingen genväg. Du kommer vandra samma stig och och om igen. Allt för att få bekräftelse och uppskattning från en annan, och då tar man ner sina "krav". Allt för att fylla hålet.
Fyll det själv nu. Det är dags nu, för inte vill du må så här många år till?
Det är bara du som kan ta tag i det. Bara du. Ingen annan. För du måste känna själv att du älskar dig själv, då först kan du ta emot från andra. Och du kommer inte ta skit från skitkillar heller. För du vet att du förtjänar mer och har ett fullt liv som det är. Det ska vara en bonus.
Du med ditt stora hjärta förtjänar det.
Du har insikten nu, gör ngt av det.

Anonym sa...

Vad du tjatar Susanne. Om hon har insikten nu så behöver ju inte du gå an...

Susanne sa...

Ja gu vad hemskt om hon skulle må bra?
Vad ska du då hacka på och gotta dig i?
Att du stör dig på att folk stöttar henne till ngt bra visar vilka störda problem du har och jag tycker ärligt synd om dig.

Anonym sa...

Totalt fel igen Susanne. Jag vill Mia väl, det är inget du har monopol på...
Men du är djäkligt irriterande med ditt onödiga mässande. Tror du att DINA ord kommer förändra något för Mia? Visst blir hon glad över att du bryr dig men hallå? Tror du att hon fungerar så att hon kan ändra sig här och nu? Nä, du lär få mässa på med dina goda råd, det är dags nu bla bla bla. Läs sista blogginlägget och fatta att du inte har något att hämta här. Mia är kär... igen.. i en man du inte tycker gör henne rättvisa. DU kan tycka synd om MIG bäst fan du vill. Det är bara uppenbart för oss verklighetsförankrade att det är DU som inte har fötterna på jorden. Till och med Mia har bättre självinsikt än vad du har. Jag gottar mig inte i om Mia mår bra eller inte. Jag har bara hajjat det som inte du har förstånd att acceptera. Sucker!!!!

Susanne sa...

Du underhåller fröken anonym. Du får mig att skratta rakt ut.

Anonym sa...

Det säger ju bara hur dåraktig du är

Anonym sa...

Jag håller med. Susanne verkar inte klok. Det är ett jäkla tjat på henne och det verkar mer som att hon mest vill få bekräftelse på hur DUKTIG HON har varit som har gjort allt detta som hon nu försöker få Mia att göra. Lite varning på den här tjejen...Hennes s.k "insikt" verkar rent ut sagt osund. Storhetsvansinne?

Anonym sa...

Logga detta du Susanne och se om det är flera personer som tycker att du är knäpp eller om det är en och samma person. Du lär bli besviken!

Susanne sa...

Känns det kul i att gotta sig i andras olycka. Ni vill verkligen inte henne väl. Annars hade ni hejat på det som får henne att må bra, de som vill att hon ska må bra. Det jag skriver är inte rocket science direkt och det finns mkt böcker om självkänsla. Varför vågar ni inte skriva era namn? Fegis.
Jag kommer inte sluta stötta henne pga inlägg här. Jag skiter fullständigt i era kommentarer. Faktiskt.

Anonym sa...

helvete susanne vad försöker du med? du ser ju själv att Mia inte klarar av ta hand om sig själv, hon är så jävla stort behov av en mans bekräftelse att hon tar vad som än snubblar förbi. Och var fan höll du hus i de senaste inläggen?

Anonym sa...

Ha ha exakt! När ska Susanne fatta?
Har aldrig varit med om maken till smörande för nån som hon knappt ens verkar känna. Vad är det som säger att just DITT sätt är det bästa för Mia, Susanne? Tror du att du är nån slags Gud? Patetiskt. Och nu kan du reta dig lite på attäven jag är anonym. Varsågod!

Anonym sa...

Susanne, du har varit väldigt tyst..Svårt att försvara det som Mia gjort nu va ?.. Men det e klart..hon kommer väl att skylla på sina "psykotiska " ex igen..att det är därför hon mår skit..
Well, Mia..kan ju säga att det kanske inte är så konstigt att de uppfattas som "psykotiska"..du kan ju driva vem som helst till vansinne.

MotherBitch sa...

Jag har slutat att växa...

Anonym sa...

Har anmält detta inlägg som plagierat från http://www.ladyinspiration.com/