THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

måndag 28 juni 2010






Oj!!




Ja. Vart ska jag börja.

Ha ha. Känns som ett jäkla brev som blir ett offentligt uttalande.



Ok.

Katastrof no: 1



Pete & hans polare Stefan dök upp i måndags kväll & vi drack tequila race…
Drog senare in till Anchore där det satt en massa ”18” åriga ungdomar
bl.a. två tjejer som ville prata med mig.

Den ena kände jag sedan tidigare genom Pete. De båda frågade hur jag kunde va ihop med Pete.
Han var ju pedofil & hade försökt ligga med dem trots att de var så pass mycket yngre än han.
Den ena tjejen talade om att INGA tjejer vågar sova bredvid honom då han alltid försöker tafsa
& ligga med dem. Hon ifrågasatte även vad Moa sa om att jag var ihop med ett sånt äckel?

Alltså. Han försöker sätta på alla tjejer & är så äcklig  , sa hon.

Efter det såg jag själv hur mycket uppmärksamhet Pete gav den ena unga tjejen.
Han dreglade ta mig fan & ögonen lös som Rodger Rabbit


Jag vart alldeles paff…
Inte en till, tänkte jag…



När vi kom hem & Pete somnade in en stund på soffan pratade jag med Stefan
Han sa att jag INTE skulle säga nåt till Pete om det här.



Men jag kunde INTE släppa detta…
Kollade igenom Petes mobiler & upptäckte en massa jobbiga sms mellan han & någon brud
när vi precis hade träffats… Jag ringde upp & hon visste vem jag var.

- Mia. Han är pedofil, Han har tom försökt sätta på min lilla syster som bara är 16 år
Dessutom är han alkolist & äcklig.,sa hon.


Hon pratade även om någon abort m.m.

Jag orkade inte lyssna mer.
Jag var… fullkomligt oförmögen att fatta …



Jag frågade honom  dagen efter om ”Anna” & han vart förbannad.
Han bara hoppade av tåget …



Vi har fortfarande INTE pratat igenom detta.

Jag har skickat ett flertals sms om allt jag fått veta, men det enda han svarade var.

- jahha.då vet jag att du vet…





Sedan har vi hört mycket via mobilen.många sms…
Han dök upp här på Midsommar natten med en polare,vi sov i samma säng & hade någon slags urladdnings sex . . Han gav allt Trodde nånstans att han ville visa mig att han verkligen menade allvar med mig & allt annat bara var skitsnack från små brudar som hade missuppfattat honom eller va fan …

Men… Allt blev som tidigare dagen efter… sur… grinig. fick inte ta på honom…sitta bredvid för då muttrade han genast… Han ville inte ens sova bredvid mig utan Valde själv att slagga på soffan.
Moa tyckte att han var så dryg mot mig all the time…

Vi var bjudna över till pappa & grilla midsommardagen & han var på sin vakt hela dagen…
konstig & frånstötande mot mig… När vi kom ”hem” satte han sig i mitt rum med mobilen & min laptop medans jag satt & tittade på film.När Moa kom hem sa hon. Oj va sociala ni är då…

Så.på en sekund vart han som förbytt…
Glad. skojade. log & kom fram spontant & gav mig en puss.

Nu behöver det inte va nåt med detta. Han sa att han bara var trött hela dagen men att nu vart han pigg och med det på glatt humör… Jag kanske analyserar för mycket… men alltså.

Så här kan jag FAN inte ha det…

Jag är själv för djävla jobbig och lika falsk…Är jag ihop med någon som jag inte känner mig attraherad av
eller kär i, så hatar jag om denne tar på mig eller vill ligga bredvid nära… puuh. Jag får panik…
Så alltså… Han måste ju känna detsamma för mig. Så varför är han här??Och varför vill jag ha honom här??



Vi kysser inte varandra.
Håller inte om varandra när det regnar.
Håller inte i handen en solig sommar dag…
Ser inte in i varandras ögon med värme och kärlek.
Sitter inte ihopkrupna tätt tillsammans i en jätte stor soffa…
Vi sitter inte ens bredvid varandra på buss helvetet…




Katastrof no: II



Till Midsommarens ära hade jag köpt Moa & mig varsin a klänningar samt skor.

Jag hade ju bokat & betalat in en midsommar fest på båten ”Seaside” men bokade av detta då
Pete skulle i stället på Rock bandets Crash Diet basist Peters bröllop.Han skulle filma åt brudparet…



Så jag & Moa tackade jag till att va med på nya rockcommunity Crankitup midsommar fest inne i vasastan…Lagade kycklings köttbullar m.m. & fixade & donade med jordgubbar & sangria.
Glada att få fira en bra & rolig Midsommar (som Skrotiz med familj total förstörde förra året)
Skuttade vi i väg på f.m. hem till pappa Helena & vi & käkade midsommar lunch
Sedan vidare i väg in till Stan för att Midsommar festa med gänget från

http://www.crankitup.se/



När vi kommer dit får Moa total panik & bara drar i väg… det var bara att ta min ko droska & traska igenom Wasaparken & till Karlberg station.vidare hem…


Vi beslutade att aldrig mera ”fira Midsommar” igen.Utan som vanligt bara dra ner till Göteborg & Liseberg eller Gröna Lund. Vad som helst… men INTE fira Midsommar längre.

Vi hade i alla fall mysig liten midsommar picknick hemma vid plaskis & det var lugnt & skönt.
Sedan träffade Moa sina polare & jag satt ensam hemma på Midsommar natten tills Pete med polare
dök upp…

Resten vet ni ju… Och kanske varför jag gjorde som jag gjorde några timmar senare…
… för att jag var ledsen… ledsen.ledsen…



Katastrof no: III



Katastrof & katastrof.

Pappa vill att jag & Moa bor i hans tre vånings villa medans han & hans thailanskä bor i Thailand så huset inte står öde… Han vill Inte kränga huset medans Mxxx inte är ”frisk”…Och nu medans hon är här, (thailänskan)så vill han att vi ska bo med dem i hans hus om det funkar, annars ska de bo i min lägenhet… vilket jag tror kommer att bli, för pappa & jag kan INTE bo under samma tak…
Han har sin vilja & jag min…


Flyttar alltså om 2 v. till en tre plans villa i andra hand i 10 månader!


Kul… Får 14 000 kr efter skatt allt som allt med vårdbidrag.barnbidrag & underhållsbidrag, …
varje månad men kronisk tar 6000 kr så jag har inte mycket stålar att leva på varje månad…

Förbannade djävla SKIT!


BILDER FRÅN ALLT!!!!






Festerna VI missade!! he he





Detta gjorde vi i stället!!


















Sedan kom Pete & Micke!!!
 
 




 

25 En liten kråka!:

Anonym sa...

Man kan väl inte beskylla någon för att vara pedofil om han stöter på 18-åringar. Dessa tjejer måste ju minst vara 18 år då de var på Anchor?
Oj! Har du gått upp i vikt igen Mia?

Anonym sa...

Du gör ditt val vem du umgås med. Hade du inte slängt ut honom för några veckor sedan, varför är han tillbaka? Du väljer ju samma slags killar hela tiden, då får du skylla dig själv. Flera sa väl direkt att han inte är bra. Lyssna på dina vänner och vårda din familj. Moa blir trasig och kommer du förlåta dig själv om hon tar efter ditt sätt att välja män? Vill du inte vara hennes förebild?

Anonym sa...

Mia, det smärtar mig att läsa detta. Du är alldeles för snäll. Tänk mer på dig själv, vad du vill och vad du behöver.
Kram från L

MotherBitch sa...

nääe,pedofil e väl inte det rätta ordet,men gilla små töser om man försöker sätta på en 16 åring...

fan,jag orkar inte.....

ja jag har gått upp allt som allt 30 kilo...

MotherBitch sa...

hum...är det normalt att vara 40 år & försöka sätta på sin 18 åriga flickväns 16 åriga lilla syster....

Anonym sa...

Är det normalt att aldrig släppa taget om sina ex? Det är ju du som återupptar kontakten med dom hela tiden. Inte konstigt att dom utnyttjar dig.

Anonym sa...

Du gör rätt om du väljer bort honom. Det är inte sunt att han stöter på tjejer med så stor åldersskillnad Bra att du inte använder ordet pedofil som är en stark anklagelse i sig! Ta hand om dig Mia!

Anonym sa...

"Jag vart alldeles paff…"
Förvånar mig, synd att du inte själv har insikt om vad du letar upp för människor....

Anonym sa...

Mia, du måste sluta kalla Anchor för Anchore med E på slutet!

Anonym sa...

Mia borde även sluta stava fel på allt och särskriva nästan vartenda ord.

Sen kan hon ju även börja inse att hon kanske borde ta det lite lugnt med dejtande och hitta seriösa killar.

Hon och Skrotiz gör samma sak, hoppar från det ena till den andra.

Susanne sa...

Var är alla bråkstakar som hoppade på mig nu när andra här verkar säga samma sak, nu när det visade sig stämma och utfallet blev så iaf (vilket jag tycker är väldigt tråkigt för din skull). Well....
Och jag säger som sista personen här - igen.
Ta hand om dig nu och sluta dejta killar ett tag tills du är stark. Leta inte bekräftelsen i andra. Du hittar bara fel killar om man ska fylla det hålet. När du är stark kommer du inte kolla åt det här skräphållet ens. Du förtjänar en bra man som uppskattar och vårdar dig - och ger DIG det du ger dem. Nu har ni dramabloggletare lite mer att irritera er på när jag upprepar samma sak igen - och jag kommer inte sluta, för det är rätta vägen om man ska må bra. Leva med det som man mår bra av, vara med vänner, stärka sig och älska sig själv. Kärleken ska vara en bonus i det livet man byggt upp själv. Du har familj och underbara barn. Du har vänner. Fokusera på det och låt inte dessa traschkillar suga mer energi nu. Ta hand om dig nu Mia. Kram

MotherBitch sa...

Ok..Lyssna här nu brudar..

Jag särskriver precis hur fan jag vill eftersom jag skriver som jag tänker...oftast brukar jag dra igenom allt i ett rättstavprogram...som skriver om vissa ord eller lägger till e osv efter anchor...he he..Jag orkar inte läsa igenom allt om & om igen..Jag e´dyselektriker & ordblind..jag har egna ord för mycket & älskar att sätta punkter mellan orden så man kan andas mellan raderna...Jag skriver satan så fort så i bland glömmer skallen hänga med i fingrarna..sedan är jag enormt slarvig & trycker oftast inte på alla tangener eller missar en bokstav eftersom jag stressar när jag skriver eftersom jag "pratar" i huvudet medans jag skriver samtidigt..
Som att höra en speaker i en film....

Skit samma..

Skrotiz & jag är INTE lika dana..Medans han har bytt relationer förtiåtta tusen gånger efter det att det tog slut i 31 Dec...så har jag bara haft ett förhållande & det är med Pete..så FUCK OFF!!!!!

Jag dras till män som är annorlunda..ser farliga..mystiska ut...som ger mig adrenalin...Har testat "trygga Arne" och det e´inget för mig..det finns ingen perfekt snubbe..Är vi perfekta brudar då?? Jag letar aldrig eller söker efter killar..Har aldrig gjort...ser jag någon som intresserar mig så ser jag till att vi blir ett par...om det sedan visar sig att han e´en idiot...snusk..jusnk så beat it...i bland har jag svårt att klippa bandet...För jag är en romantiker & minns tuvärr bara det braiga i förhållandet..

Hajar ni???

Anonym sa...

Du är rätt trög Susanne. Det var ingen som sa emot dig att Mia borde ta hand om sig själv istället för att ge sig in i pissiga relationer gång på gång. Det var SÄTTET du sa det på!!! Man kan ge råd men aldrig säga till någon att så här SKA du göra. Det lär väl inte ge Mia förmågan till att kunna. Den kommer när hon själv är redo, inte tidigare. Chilla lite Susanne och må väl!

Susanne sa...

Well fröken anonym. Jag skrev det som alla andra. Men skillnaden är att jag har vågat skriva ett namn. Därför du kunde "hoppa på". Och nej jag är inte trög. Jag bryr mig. Och ja jag mår väl, för att jag själv har gått genom den här processen. Det tar TID när man har träffat fel person som ger traumatiska minnen. Jag vet hur det drar ner en och man tappar sitt självvärde. Det är ett stenhårt jobb och det är ingen annan än en själv som kan göra det. Men man kan göra det lättare med hjälp av psykologer (som också säger hur man ska göra) och vänner som påminner en. Det är enda vägen till att ändra sitt liv och faktiskt en skapa en förutsättning till lycka. Man KAN inte skapa den om man faller i samma fälla hela tiden. För varje fall är det svårare att komma upp. För ordet "jag förtjänar inte" blir så starkt. Man tror att det är det här livet man kan få, och accepterar det. Jag är inte trög, jag har själv tagit mig upp. Och det är jag väldigt glad för. Och jag är väldigt glad över mina vänner som bankat i mig detta dessa år också. Jag snackar inte som en "jag är en perfekt människa". Jag snackar utifrån att jag gjort samma resa. Lev väl själv.

Ellen sa...

Håller med anonym om att du Susanne är trög! Tjata tjata. Så du är bättre som vågar skriva ut ett namn. Gör det någon skillnad egentligen? Kan andra alltså inte kritisera dig om de går som anonyma. Vi andra kan också bry oss om Mia även om vi är mera realistiska. Vad tror du ska hända, att Mia heltt plötsligt kommer till din insikt och börjar leva som du. Har du inte fattat någonting Susanne?

Anonym sa...

Susanne säger mycket klokt, i all välmening. Tyvärr är det bara tomma ord då hon själv definitivt INTE lever som hon lär! Hennes sätt att "rädda andra offer" är hennes sätt att bearbeta liknande situationer i sitt eget liv. Tyvärr finns det inget facit, Mia måste själv komma till insikt - med eller utan Susannes hjälp.

Ullis hela dagen sa...

Kan inte du Susanne länka till din blogg så vi andra får läsa om din resa och lära oss av dina erfarenheter?

Erika sa...

Alla skriver om Mia, hennes särskrivningar och dåliga val av karlar. Men är det ingen som ser Moa?? Som får panikångestattacker när hennes mamma vill ta med henne på rockfest bland en massa fyllon. Som sedan tvingas delta i fyllefest hemma på natten. Är det ingen som blir upprörd över detta? Jag jobbar med personer som har AS, ADHD och andra funktionsnedsättningar, och jag vet vilket behov dessa personer har av struktur och lugn......
Men det är tydligen viktigare att debattera Susannes ärliga/oärliga intentioner, särskrivningar och att karlarna ser sunkiga ut.

Jag är helt övertygad om Mias vilja att göra det bästa och rätta för sina barn, men ibland behöver man be om hjälp när man inte är stark nog själv. Och är det något barn är så är det lojala mot sina föräldrar. Be om hjälp Mia för Moas skull!!!

Anonym sa...

Förstår din oro över Moa. Kan intyga att Mia är en underbar psykologisk mamma till Moa. Det var ingen rock fylle fest Mia tog med Moa på. Det var en fest hos en känd fotograf. När Moa fick en ångestattack vände Mia i dörren & var med Moa helt själv i stället. Vilken morsa skulle göra det??? Fylle festen på natten var absolut ingen fyllefest. Jag vet att Moa sov & Mia drack inget. Killarna kom över för att låna soffan & säng. Inget att förstora upp till hysteri.
Mia är ett stöd för Moa.
Inte tvärtom. Ni måste se mellan raderna när Mia skriver.

Karin sa...

Bra sagt Erika. Du reagerar helt sunt och realistiskt. Vem tusan bryr sig om Susanne jämfört med Moa?! Tyvärr har barnen redan avhandlats så det räcker men du kanske har missat det. Barnen har inte bara en gång blivit anmälda till socialtjänst för barn som far illa. Och varje gång har socialtjänsten lagt ner i slutänden. De har till och med haft Mias bloggande med i beaktandet och jag tror att föregående skrivare har rätt när hon säger att man ska läsa mellan raderna. Kanske skriver Mia på ett sätt så att allt låter värre än vad det är... Det går dock inte att komma ifrån att Mias barn garanterat har sett och hört en massa som de inte borde ha behövt uppleva. Vi får hoppas att de ändå kommer att klara sig bra här i livet.

MotherBitch sa...

Mina barn har INTE varken sett eller hört en massa..

Har aldrig druckit framför mina ungar..Jag är ordentlig all the time..men att de har sett mina tre sista idioter till ex flippra ut på 24 år kan jag dessvärre ej rå för..Jag skilde mig från min man för att barnen skulle slippa höra/se våra bråk...efter det har jag haft oruren med två ex till...

resten har jag klarat av utan att mina barn har blivit inblandade..
Mina ungar har inte haft med socialen att göra... Min ex mans syrra gjorde en anmälan & den las ner eftersom Moa har det bra hos mig... Så det där stämmer inte..
Mina ungar är stolta att de har en mamma som mig..Jag har aldrig sprungit på krogen..röker inte osv... Jag har arbetat hela deras tid hos mig & lagt ner all min tid på dem...Rest mycket & alltid gjort roliga saker med dem..Ställt upp & varit med dem i skolan väldigt mycket...

That´s the fakt!!

Anonym sa...

Du har själv skrivit om hur ni blivit anmälda till socialen, minst ett par gånger. Du har skrivit om hur soc reagerat på vad du har skriti om i din blogg och att de reagerat som många andra läsare på hur Moa tycks ha det. Sen har du skrutit med att du till och med fått papper på att du är en bra mamma när utredningen skrivits. Så kom inte och säg att dina ungar aldrig har haft med socialen att göra! Det är en annan sak om de aldrig har haft insatser, men föremål för utredning har de varit. Du har till och med berättat om hur din nu vuxna dotter gjorde en soc.anmälan utifrån hur hon tycker att Moa har det. Det är sanningen även om din egen är duktigt förvriden! Du kanske kan lura några läsare här, och dig själv. Inte mig för jag har funnits i din närhet...
Vaddå aldrig sprungit på krogen? *host*

MotherBitch sa...

Du skriver "för jag har funnits i din närhet"...
Då borde du veta att min älsta dotter gjorde en anmälan för att hon var sur på mig ang att jag hade sårat henne om en helt annan grej & hon som 18 åring ville ge igen..Men tog till baks allt så därför las anmälan ner... Jag är en sådan människa som har mycket om kring mig..Jag "sticker ut"...Därför har jag sagt till mina barn att vi..familjen..vi kommer alltid att vara i hetluften..folk kommer undra.bli oroliga..rädda..oförstårliga...
Men vi är i botten en skara av underbar familj..Vi bryr oss om varandra & andra medmänniskor...Vi är alltid de som stöttar..Jag är grymt stolt över mina älsta barn den ena jobbar inom vården..tar ansvar & brys sig om... Hur många ungdomar gör det i dag?? Visst har jag vart på krogen...Men inte som vissa andra som har utekrogen som sitt vardagsrum & hem & familjen som ett andra val...

Du kan spotta & hata..va bitter på m ig...Jag VET att jag är en bra mamma & nu tänker jag INTE svara på mer inlägg om hur jag är som mamma..

Mina barn är omtyckta..väluppfotrade underbara ungar som JAG har fostrat upp till starka egentänkande och ha medkänsla för andra runt om kring sig..sätta sig in i andras problem..stötta & vilja hjälpa...


Det kan man inte bli om man har en dålig morsa som bara e´knäpp & super... Sjuk vart jag för 2½ år sedan ..Innan dess var jag mamma med ansvar..Nu ger jag all min tid till Moa som har asperger & behöver lära sig att "tänka" utanför sin egna kartong...
Och hon är en sjuhelvettes duktig unge på att "komma ur sig själv "..

Bara man ger barn enorm trygghet..aldrig ljuger eller inte håller vad man lovat,ställer upp i rätt syfte...Gör saker med dem..har kul med sina barn...

så är man en bra föräldrer..
Jag fick inget av detta när jag var barn..så därför ser jag till att mina ungar INTE fick den uppväxt jag hade..Inga regler..fri uppfostran..bara slag & brutna llöften..orokänsla & olust..ångest & fylla..

Anonym sa...

Vart är Susanne nu? haha

Erika sa...

Försvaret att Mia var nykter räcker inte för mig. Och "det var en fest för en känd fotograf!. Blir det mindre ångestfyllt då när fotografen var "känd"?? Vad gäller nattfesten så betyder det ännu mindre att Mia var nykter. "Moa sov" Herre gud är ni verkligen så naiva att ni tror att Moa inte uppmärksammade detta? Hon tillät ändå dessa människor in i sitt hem, med en dotter som bara några timmar tidigare fått en ångestattack. Man ska då som anhörig skydda denna person från all yttre stress, vilket uppenbart inte skedde nu. Så jag är ledsen, en "underbar" mamma kräver en hel del för att få kalla sig för! Fråga föresten denna "underbara mamma" hur hon själv upplevde sin barndom?!!