THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

söndag 3 oktober 2010

Har setat & gått igenom alla mina papper..


Jag kommer "kanske" kunna åka till Thailand & eller till Indien varje år samt ha sommar stuga...
Livet kommer inte kunna bli bättre...Med eller utan en Man vid min sida...

Jag har redan börjat att göra en lista på vad jag vill göra..
Det e´så mycket jag vill göra men inte haft kraften till...
Nu blir allt väldigt mycket billigare som pensionär,mer jag kan göra för halva priset..

Att F-kassan räknade med min årslön på 500 000 är en lottovinst...
Jag får så jag klarar mig varje månad...även om kronis tar allt över 10 000,
så klarar jag "kanske" att bjuda både mig & Moa  till Thailand nästa vår.....
Jag är vimmelkantig...bubblande & spricker snart...så fattig som jag varit dessa år som sjukskriven...
Att jag fortfarande har skuld till Kronis kommer jag aldrig att kunna betala tillbaks..
En halv mille börjar snart bli en mille... Har betalat nästan 5000 varje månad till dem i snart 2½ år...

Nu måste jag få leva...
På onsdag när första utbetalningen på rest pengarna från f-kassan kommer
så ska jag betala mina nya skulder & efter det...bara ...njuta av mina pengar ett par dagar...
Handla sånt där som jag tidigare dessa år bara haft i tanken..
Nya träningskläder/ skor..
Stövlar & ett par jeans..
Fixa mina naglar & dreadsen...
Lägga undan pengar till resan & sommarstugan..

Ja..jag e´pirrig som ett barn på julaftonsnatten...





8 En liten kråka!:

Anonym sa...

Som ett barn på julafton? Ja lika barnslig och omogen är du, lika orealistisk! Du ska ut och shoppa en massa, men samma stålar ska ta er till Thailand? Sedan när går det att klona pengar? Jaja, lycka till!!!

MotherBitch sa...

ja..e man dum som inte kan läsa så förstår jag att du blir bitter....

Anonym sa...

Inte behöver den som skrev inlägget vara bitter eller sakna läsförmåga. Jag som läser din blogg blir också förbannad över att jag som skattebetalare ska betala din kronofogdeskuld om du kommer undan med det. Det är inte mer än rätt att du får låta bli att åka till Thailand och unna dig en massa när du uppenbarligen redan har gjort sådant utan att göra rätt för dig. Och det är äckligt av dig att skryta med att du kan vifta med ditt pensionärskort. Vänta får du se att det inte är någon dans på rosor att leva på förtidspension. Då skryter du nog inte längre!

Anonym sa...

anonym har en poäng , om kronis tar allt över 10k och du fortfarande ska ha råd att betala räkningar, hyra, mat och förnödenheter till moa och dig. Hur kan du ha pengar kvar till thailand first class?

MotherBitch sa...

Jag kommer att få en klumpsumma retro på onsdag från
F-kassan,vilket gör att jag kan handla lite kläder & bjuda mamma på en spa tripp..m.m..samt ta med mig Moa till Thailand & bo hos min pappa.. Min pension är väldigt hög,så jag kommer klara mig bättre än på väldigt länge nu när jag har varit sjukskriven.. Jag är glad att jag äntligen kommer att komma i kapp dessa 2 ½ år av fattigdom...

Anonym sa...

Lägg pengar på skulden istället för att resa? Då kommer skulden att sjunka också. Klart det sticker folk i ögonen när du skriver att du inte kommer betala tillbaka den, och istället leva i "lyx" som du inte hade skuld. Det är vi som jobbar som får betala din skuld sen mao. Andra som har kronis efter sig lever på existensminimum och det dras med automatik allt överskott, även retroaktiva extrainkomster. Hur kan du vara ett undantag till detta?

Anonym sa...

Du är en sådan white trash-parasit, Maria Lundqvist. Du borde skämmas. Kan du åka till Thailand kan du nog jobba, eller hur?

MotherBitch sa...

ehh..vart nånstans står det att jag INTE TÄNKER betala min kronofogde skuld?? jag skrev att jag aldrig kommer att kunna betala som det känns nu..jag har betalat 5000 varje månad till dem i 2½ år redan & yes..Kronis kommer fortfarande att ta i från min pension.. Man får åka utomlands när man är sjuk kära lilla vän...
Bara man inte smittar ..Lite kristallklart vatten,värme & sol behöver vem som helst för att må gott i själen..Ni vet att jag flyger ner till Thailand varje år för att vara hos min pappa..
Sista min, går på ca 3000 tur & retur..testa det ni oxå...