THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

torsdag 15 juli 2010

Anonym sa...


Jag tycker inte synd om dig. Du vet vad du har, du vet vad du får. Du väljer det själv. Klart han kan knulla andra. Han vill ju inte ha dig och visar det klart och du krälar ändå efter honom. Du har gett honom fripasset att göra vad han vill, när han vill.....När ska du fatta att han inte vill ha dig?

Svar :

 
Det är synd om mig för att jag är så liten & svag..Som inte orkar vara ensam,som tar vad jag (inte ens får)..
Som låter mig förnedras i andras & i mina barns ögon...Du ska bara veta hur jobbigt det är att vara JAG!!
 
Ja..Jag är fullkomligt medveten om mitt liv..vad jag (måste) välja för att slippa så mycket mer smärta...
Att inte orka kämpa för MINA rättigheter....Att inse mina begränsningar & insupa vidriga kallsupar av den totala egenskapen av att jag låter mig behandlas på det vidrigaste sätt man kan tänka sig..självfönedring...
 
Att göra som jag brukar...slita sönder mig själv ... Jag har blivit hyper känslig för varje skiftingar..blickar...rösten..rörelser..försöker desperat dölja mina rädslor..vill inte ta åt mig,men jag gör det..som en paranoid ynklig parasit..
 
 
 
Jag söker desperat efter själsgemenskapen... i alla mina relationer..
att veta vad den andra vill,vad den andra behöver och förmågan att kunna ge det...
Där tror jag att jag kan finna lugnet...säkerheten..troheten & fullkomligheten...
Att vika undan har ALDRIG handlat om konflikträdsla,utan mer om min egen självkänsla..

Vad jag är värd eller inte .
Jag har alltid kunnat stå upp & försvarat andra men låter mig själv utnyttjas vilket har med min egna självförakt jag bär med mig...En snevriden ansvarskänsla...


 
Jag är inte rädd för att erkänna eller att säga i från.. men samtidigt i min styrka av att veta vad som är rätt
och fel försvinner min grund till att orka fullfölja de rätta stegen....
 
Ja jag är miserabel..med en glimt av ironi & falskspel som jag utsätter mig själv för...
 
En rysk roulett....
 

14 En liten kråka!:

Susanne sa...

Sök inte i andra. Sök den i dig själv och dina barn - du har ju mer än många andra har iom dem. Spela inte bort det för åren går fort. Du KAN inte ändra det innan du är klar för du kommer söka likasinnade män där du får samma agerande om och om igen. Du kommer stånga detta i evigheter. Njut av de år du har nu med dina barn istället. Ta männen sen.

Sara sa...

Hej hej. Sara här igen.
Ville bara säga att du ser skitsnygg ut på bilden!
Somrig, flirtig, gullig!

Hade väl inget med inlägget du skrev att göra men what the hell

Anonym sa...

Halleluja Susanne! Är det sådana råd du vill ha Mia? Har Susanne fattat något alls av vad det är du precis har skrivit?!
Ja för tusan.. ta männen.. när du är 60 bast!
Nä, lev livet så som du förmår. Skit i vad andra tycker, det kommer ändå inte ändra på något.
Kram på dig Mia!

Anonym sa...

Det är inte alls synd om dig. Man väljer själv att vara ett offer eller inte.

Jag har levt med en psykiskt störd morsa och en farsa som skaffade en ny familj istället för sin redan existerande familj.

Jag har växt upp med alkoholister, blivit våldtagen 2 gånger, varit mobbad och psykiskt misshandlad.

Men inte fan är jag ett offer. Jag går med huvudet högt och vet att ingen kan knäcka mig. Man väljer att vara ett offer ( = låta alla händelser påverka en) eller inte.

Anonym sa...

Denna Susanne alltså... GÄSP!
Man kan ju inte låta bli att undra vad hon råkat ut för som gör att hon ser sig som så förmer än andra. Detta ständiga tjat om samma saker att Mia måste bli "klar" och absolut inte träffa killar... vad vet hon om det? Vad är det som säger att just hennes metod skulle funka bättre på Mia än nåt annat? Fast hon är bra underhållande.

Anonym sa...

Tyvärr ingen bra underhålllning *s*

Susanne sa...

Jag vet vilka ni två är....och ni kan fortsätta "hacka". Tror ni att jag bryr mig? Jag vet att jag har rätt. Och det vet nog Mia också, vilket hon skriver också. Ni försöker bara starta bråk. Jag hoppar inte på den. Tyvärr. Om man söker bekräftelse i att jaga ngn som ska tycka om en - som uppenbarligen inte bryr sig ett skit så går det åt skogen. Skulle hon må bra skulle hon inte titta åt Pete ens. Nu jagar hon alla trådar hon kan. Vi kanske ska träffas på en fika och diskutera? Skulle ni våga det, ni anonyma? Så länge ni inte talar om vilka ni är kan jag inte göra annat än att skratta åt era försök. Ni vet ju vem jag är. Kontakta mig så kan vi diskutera detta öga mot öga. Vågar ni. Ni vet var jag är.....come on.

väldigtanonym sa...

Jag vet inte vem du är susanne och jag har varken tid, ork eller lust att leta upp dig. Jag säger som föregående, LÄGG AV!!!!! Vem faan tror du att du är? Mias psykolog eller?

Anonym sa...

Jag har heller ingen aning om vem du är. Jag (tillsammans med de flesta andra) garvar ju bara åt dina kommentarer! Du blundrar ju lika mycket för kritiken du får som Mia gör. Nån stans måste ni väl stanna upp och haja till?

Anonym sa...

Ni läser ju inte det Mia skriver.

Ja jag är miserabel..med en glimt av ironi & falskspel som jag utsätter mig själv för...


Jag vet att Mia även hon har blivit våltagen ett ex antal gånger. misshandlad,legat inlagd på intensiven pga av det. Misshandlad av sin mamma, släkt & lärare. Psykisk misshandel m.m .

Du som skriver om att det inte är synd om Mia fattar ju inte att hon är ironisk. Den tjejen har så mycket skinn på näsan så du vet inte. Att hon efter 42 år tillslut brakar igenom borde få vem som helst att se hur förbannat stark denna kvinna är med allt skit i bagaget. Ge er.

Anonym sa...

Till Susanne! Jag är nummer ett som du syftar på. Och jag vet inte vem du är annat än att du skriver här som Susanne. Du har inte en djävla aning om vem jag är så sluta leka gud. Jag har inte någon som helst lusta att umgås med dig, du väcker andra känslor hos mig haha. Jag vet inte vem den andra är som tycker lika som jag om dig. Men det är skönt att andra reagerar på en sjuk djävel...
Och du Susanne. Om du ogillar att jag är anonym är det DITT problem. Det gör inte mig till feg bara för att du påstår det. Susanne, det säger mig inget så vad spelar det för roll att du skriver Susanne? Mupp!
Till Mia! Jag vill ditt bästa men kommer inte med en massa dominanta påståenden om hur du ska leva för det. Bara för att jag tycker att Susanne är en idiot så innebär inte det att jag vill dig illa vilket hon tycks antyda. Däremot förstår jag, till skillnad från vad Susanne gör, att du lever som du förmår. Skulle du leva på något annat sätt skulle det inte vara du. När du är redo för det så ändrar du på ditt sätt att leva, om du vill det. Kram Mia :)

Minna sa...

Jösses! Den där Susanne verkar ju vrickad! Är hon en kändis eller? Hon utgår från att vi bloggläsare vet vem hon är *s*

Karin sa...

Susanne måste gå på något så som hon skriver. "sök den i dig själv och i dina barn" Vad? Skriv så det går att förstå!

Anna sa...

Jag håller med någon an de föregående. Susanne, vad är det som gör dig mindre anonym än andra? För oss är du bara ett namn precis som Sara, Minna & Karin. Jag ser ingen länk till nån blogg eller annat som gör att vi skulle veta mer om dig än ditt namn och att du verkar både manisk och knäpp. Jag tror att du inser att vi har rätt för de enda halmstråna du greppar efter är att "försöka ge igen" på de anonyma. Läs innehållet och ta det till dig istället.