THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

torsdag 29 juli 2010

Kul att det börjar regna nu när Vi ska hyra sommarstuga..
Skit samma..Laptopen e´laddad med en massa bra regn filmer..
Böckerna nerpackade & pappa har lovat att köra ut oss...


Det var skönt när alla åkte hem i går..
Moa hade över 6 tjej kompisar här hela tiden som kom & gick..sovde över..
& så Jari med sin flickvän & kusin.,Pete & jag..puuhh..


Alla hade as trevligt medans jag vart helt fövirrad (som vanligt)
*Fick panik så Jari tog med dem ut & sov i Väsby sista natten för Moa & jag behövde lite space...


Elin kom över..(Min ÄLSTA dotter) efter att hon arbetat på hemtjänsten sedan åtta på morgonen..medans min son "lekte" med hennes kille..Hon satt här här hela dagen/kvällen med oss & drack smultrons drinkar som Hon lärde mig att göra.. JÄTTE gott..Det måste Ni testa...Men man måste blanda ut det med en massa läsk & frysta bär...Kändes dock lite konstigt att min dotter lärde mig en god drink...
Jag kommer fan aldrig att klippa mina navelsträngar till mina ungar...underbart...




Det var härligt att se Moa njuta så mycket av att ha alla runtomkring sig..
Kompisarna som tyckte Jari var as cool & syrran som kom...alla som ville vara här....
Men jag såg på Moa att på kvällen vart det för mycket..
Jag sa att nu blir det timeout för oss..Moa kan inte ta in allt ..även om hon vill....
Så nu e´vi ensamna hemma & vi har setat i soffan & bara myst....kollat film & lyssnat till tystnaden...

Jag blir alltid lika glad när jag ser Moa tar egna insiativ..Det var underbart att hon vågade ta fram gitarren & spela några låtar för oss i andakt..Ironiskt att vissa som läser min blogg "ser att moa är ledsen" när det var totalt tvärtom.....  Hon var upprymd men väldigt koncentrerad...


Moa med sin kompis(som inte vill vara med på bild)
..Jari & "kusinen" sitter & små pratar

Vännen Anders lånade datorn...

Moa med två av alla sina skolkamrater som var här.


Tjejerna bokade in tider hos Jari för att få gadda sig..Bättre att de får en tattoo av en "riktig gaddare" som har jobbat med det i 28 år än att bli tattuerade av någon sunkig polare som nyss inhandlat en gaddmaskin..


Jag sa NEJ i TVÅ år att Moa skulle få tattuera sig..JAG tycker inte att man ska gadda sig förrens man fyllt 18 år,Men jag gav ju Sebastian hans första när han var 17 år..Moa var så nitisk & visste precis vad hon ville ha...Med mycket övertalningsprocess & tjat..gnat...tårar..gnissel så sa jag JA!!! Men en liten & som man senare kan gadda över om hon ångrar sig när hon blir äldre..Men denna tatto betyder massor för Moa..
Och det är det viktigaste tycker jag...Ungdomar i dag..skär sig..piercar sig & gaddar sig när de e´alldeles för unga..Men jag ska inte säga nåt..Jag var 14 när jag piercade näsan första gången..




Sista dygnet...Jari tar en Time out




Min dotter Elin & Jari sitter & små garvar åt Jaris sjuka humor...



Jaris tjej gjorde Tacos ..Middag..Mysigt..
Moa & hennes kompis kom hem & käkade innan de stack ut igen...

Moa lite trött & seg..Myser upp sig i Farbrors Jaris knä...

13 En liten kråka!:

Anonym sa...

När den berättigade kritiken för att Moa behöver delta i ditt elände kommer så vips kommer ett inlägg där det låter som du idkar myspys med barnen. Detta är grymt sorgligt!

Anonym sa...

Är det verkligen du på alla bilderna längst ner på sidan?

Anonym sa...

Seriös tatuerare som gaddar ungdomar och har ölen i andra näven!

Anonym sa...

Härligt att se att du låter din polare tatuera din 14-åriga dotter och hennes (lika gamla?) vänner! Att du låter din egen dotter göra det är en sak men skulle min dotter komma hem efter att ha fått en tatuering gjord i ditt hem hade jag gladeligen gett mig på dig!

MotherBitch sa...

Tjejerna är piercade överallt redan & har dessutom sina föräldrars underskrift på att få gadda sig....

Någon mer som vill bråka??
Jari sitter INTE & dricker Öl medan han gaddar..Det är oproffsigt som fan...och det skulle aldrig få hända hemma hos mig..Det har varit en lugn vecka med goda middagar & lugnt..Vad är problemet...

Snacka om att dn här bloggen kan hetsa upp folk..ha ha..jisses...

Anonym sa...

Hur gör man rent färger och nålar? Lite Hepatit? Klart vi ger det vi har till oss alla.

MotherBitch sa...

Om Du inte vet hur det funkar ang tatoo...så håll käften pucko

Anonym sa...

Vet du det då Mia?

Anonym sa...

klart hon vet, mia vet allt?

Anonym sa...

Sorgligt.....
Kan du lägga upp bild på det pappret som deras föräldrar skrivit på och sudda ut deras namn. För jag tror inte ett skit på att de sa ok. Och om så är det samma sorliga skikt som allt annat kring allt. Och att Moa lär dig drinkar, kanske är larm om något. Kanske dags att du backar allt supande kring henne. Vågar du leva en månad utan alkohol? Utan folk som super i ditt hem? Ska det fortsätta ytterligare en generation? Du ansvarar för att bryta och sätta stopp. Det spelar ingen roll vad du varit med om. Det är nutid och framtid. När jag ser henne röka och dricka så tänker jag bara att jag hoppas folk i framtiden fortsätter läsa sociologi. Ni kommer fortsätta i deras rullar en generation till. Grattis till årets mamma.

Anonym sa...

Sina föräldrars underskrift? Gick du på den? Den har vi väl alla förfalskat...

Anonym sa...

Du Anonyma 2 steg upp kanske borde veta att Mia har två döttrar. Elin som röker på bild och lär Mia drinkar är åtminstone myndig, men hur Mias leverne har påverkat henne är väl en annan femma.

mamma Bitch sa...

Ursäkta?? Men det var INTE Maa som lärde ut drinkrecept..Utan Elin..Min älsta dotter som är med på bilderna... Ni är fan bara fööör mycket..

Nu stänger jag ner kommentarrutan..

Mamma Bitch