THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

tisdag 27 juli 2010



Jari med sin nya tjej & hennes kusin kom hit (de bor förillfälligt här)

PÅ lördagen festedes det med buller & bong hemma hos min granne *syns på bilderna om inget annat!
..Pete dök upp & har nog alrig någonsin varit så rar,ömsint..kärleksfull..Han tog på mig hela tiden(som en pojkvän ska göra) Kramade mig & ville hålla mig i handen när vi var ute..Stod & höll om mig med båda armarna runt mig i ös regnet så jag kunde få borra in mig hos honom..Han pratade till mig & kysstes..hånglade hela natten..

På morgonen vaknade jag av att han låg & tittade på mig med en sådan öm kärleks blick & jag tänkte....

VARFÖR har han inte visat mig det här under våra 5½ månader???
Han låg nära mig...vi myste...kelase gosade fötter...Jaaa..allt var just precis så som det ska va ...


MEN....
Han drog i väg i 7 timmar,han var hos nån brudkompis & käkade pizza & softade ...(han hade varit katt vakt åt henne & skulle lämna tillbaks nycklarna) Vi alla undrade va fan han hade tagit vägen..men jag ville inte förstöra allt med att börja "hetsa honom"..krev att jag saknade honom vid åtta på kvällen
Vi satt alla här & typ "v'äntade in honom" Vi tänkte kolla film & bara ta det soft... 
Halv tolv kom han...DÅ sov alla..Bara jag som var tvungen att hålla mig vaken för att öppna porten
Jag gick fram till porten & skulle precis öppna den & säga hej älskling & krypa in i hans famn igen..

Men han slank förbi mig,rusade in i hissen...stel som en pinne & blicken lika kall...
Jag gick in i sovrummet...trode & hoppades på att han var kvar.."den nya Pete"...men han satte sig i köket & käkade...Jag var fortfarande bland mina moln så jag satte mig för att hålla honom sällskap..
Jag tänkte....snälla snälla snälla...
Men han tog fram en dagens nyheter & mobilen & struntade totalt i mig...

Han var som vanligt igen.....

It´s never gonna be better.. Och jag som trodde att han var rädd att mista mig & ryckt tag i sig själv...
Jag tror så mycket....eller hur?





ÄNTLIGEN e´det gjort!!
Har velat gadda mig i nyllet i 3 år...
Men hade inte beslutat mig för om jag skulle göra en döskalle i tinningen eller stars...








Moa koncentrerad & så lik sin pappa..Han är precis lika dan när han spelar..
Man får inge som helst kontakt med honom när han "drömmer sig bort" i musikens värld...


28 En liten kråka!:

Camilla sa...

Seriöst, varför släpper du in honom? Jag känner inte dig, jag känner inte Pete. Jag är bara en av dessa som trillat in på din blogg och fastnat. Förstår du inte att han kan ge dig det du verkar behöva?! Kapa, sudda bort, radera! Glöm honom, du är värd bättre!

Anonym sa...

Tatuering i ansiktet. Tycker du att det blev snyggt? Tänkte du söka jobb inom vården sen igen?

Anonym sa...

Camilla, nej du känner uppenbarligen inte Mia. Tror du dina ord kommer hjälpa henne? Knappast.

Camilla sa...

Du anonyma seriefigur - jag tror mina ord kommer få henne att vakna upp, att bli hel, lugn och sansad. En ny människa! Amen! Jag tror att jag kan hela dig med. Jag kan börja med att ge dig ett namn: Goofy.

Anonym sa...

Herregud Camilla, lycka till här. Du är inte den första och lär inte vara den sista som kommer ge upp. Lycka till med att prata med Jesus. Mia kommer inte att göra det och du kommer att finna att dina ord här kommer inte göra ett skit. Tyvärr.

Camilla sa...

Anonym - jag har inte för avsikt att starta nån följetong här, varken med dig och dina anonyma gelikar eller med Mia. Jag har följt hennes blogg/-ar (och era kommentarer) i ..ja kan det vara två år? För en gångs skull skrev jag en kommentar och ni hugger som pirayor.

Och jag är inte det minsta religiös, trodde ni skulle fatta att jag gav ett småspydigt svar.

Anonym sa...

Ansiktstatuering ...? Är du helt galen? Det är extremt stigmatiserande. Har du tänkt leva på soc eller f-kassan resten av livet?

Nu har du definitivt skaffat dig större problem än att du har ett ickeförhållande med en sunkig och störd snubbe.

Anonym sa...

Pete läser aldrig din blog, va? I så fall vore det ju konstigt att han dyker upp igen så mycket skit du skrivit om honom, att han är pedofil inte minst.

Anonym sa...

Ansiktstatuering, jag tror jag smäller av! Snyggt som tusan när du är 75. Grattis världen.

Anonym sa...

Hon har nog inte accepterat sin ålder. Alla blir vi äldre, med eller utan ångest...

Erika sa...

Som valigt öser ni er skit över Mia. Jag kan förstå den men varför gör ni det? tror ni att det hjälper? HOn är som alla beroende människor. Det som behövs är att alla lämnar henne, ger henne en konsekvens av sitt beteende. När hon är totalt ensam och själv måste försöka ta konsekvensen av sitt leverne så kanske hon gör en förändring.
Det finns ingen som kommenterar sista bilden på Moa. Vilken tomhet, vilken ensamhet. Hon som aldrig enligt sin mamma behöver delta i fyllefesterna.....
Jag har levt med föräldrar som är beroende och jag kan lova att jag känner igen blicken. Ni behöver inte komma med försvar för Mias "kompetens" som förälder. För den finns inte, då utsätter man inte sitt barn för detta. Då söker man hjälp, då inser man sina problem.

Anonym sa...

Bra inlägg Erika. Moa är den som ska sättas i fokus. Jag såg inte ens det kan jag erkänna för jag var så chockad som alla andra över att hon tatuerat (dessutom en FUL - sista stjärnan är ju sned) tatuering i ansiktet och nu verkligen sabbat sin framtid och att pete är tillbaka att jag missade Moa.
Det gör ont att se. Och jag hoppas det inte går vidare en generation till. Det verkar vara en trasig släkt i generationer. Folk kommer inte överge henne för hon umgås med lika. Hennes föräldrar är lika. Och hon vill inte ändra för hon vet inget annat. Och så har hon ngt att skapa internetsåpa om. När hon skriver lugna inlägg så skriver ingen, och vips skriver hon ett som ska reta upp folk. Hon får bekräftelse av att se folk kommentera. Som en nätorgasm. Och hon har kört så några bloggar nu. Alltid samma visa.
Camilla: alla som försöker hjälpa Mia får mothugg här tyvärr.

Ullis hela dagen sa...

Nu är det virrigt. Blanda inte ihop alla inlägg som ni tolkar som påhopp med likhetstecken som att man vill Mia illa. Inlägget ovan säger att alla som försöker hjälpa Mia får mothugg. Det är en egen tolkningsfråga! Exempelvis vill jag att det ska gå Mia väl, framförallt för barnens skull. Ibland skriver jag inlägg som folk uppfattar som elaka. Själv anser jag att jag kommenterat saker och kontrat Mias verklighetsuppfattning (då jag har insyn och kan uppfatta saker som hänt på annat sätt än Mia) och för barnens bästa.
Så att vilja hjälpa behöver inte vara motsatsen till att "ösa skit", det kanske kan vara samma syfte. Jag vet att Mia inte besitter förmågan att ändra på sig och leva harmoniskt, imorgon, bara för att exempelvis Susanne ger några goda råd på vägen. Ibland blir jag förbannad när Mia skriver inlägg som är provocerande och dumma och reagerar på det. Ibland skriver jag inlägg som retar upp Mia. Hon är så lätt att få igång att hon får skylla sig själv och fatta att folk ger igen, provocerar hon så kan väl andra! Men även om mina inlägg kan vara vassa och enligt en del uppfattas som att jag vill Mia illa så är inte det sant. Det vore väl bra om denna människa kunde finna ro men främst tycker jag synd om barnen...
Det finns många bilder på Moa där hon ser så där ensamen och tom ut. Men gissa vad Mia har för förklaring på det? Moa har Asperger syndrom och då blir hon avskärmad så där ibland. Hon besitter mycket intelligens och begåvning också och det finns bilder där Moa ler och är glad också... Mia kommer aldrig erkänna sina bristande egenskaper som mamma, aldrig!

Anonym sa...

Kan en stjärna vara sned?

Anonym sa...

Läser Moa bloggen? Läser Mias andra barn den? Hennes föräldrar? Barnens pappa (pappor?)

Anonym sa...

Varför börjar du inlägget med att skriva TORSDAG!!!?
Det var ju på en tisdag du skrev inlägget och inget syftar till torsdag. Schitzat!

Anonym sa...

Ullis hela dagen- varför låtsas du att du vill Mia väl? Om du är den Ulrika som tidigare funnits i Mias liv (vilket jag kan sätta pengar på att du är) så vet jag att du vill allt annat än väl. Du vet själv vad jag syftar på.

Anonym sa...

Facetatto lika smart som en faceplant, men faceplanten läks och försvinner. Satan vad dreggigt att gadda nyllet.

Anonym sa...

Kanske tänker du strax säga att du "bara skojade" med ansiktstatueringen ...? Att det bara var spel för att reta upp folk och att du minsann skrattar sist som vanligt, eller ...?

Moa, hennes älskade dotter med glädje!! sa...

Hela bunden av er är ju pantade, seriöst?
1. Tror ni själva mamma ska söka jobb igen?? herregud..

2. VADÅ ENSAM OCH TOM ?? ÄR NI SKÖNA I HUVUDET ELLER. kallas koncentrerad och drömmande! dessutom så spelade jag en lugn låt så de är inte presic att man ska sitta och skratta? nä exakt. UP IN YOUR FAAAAAAAACE!! okej de där lät bitchigt...
Och det var dessutom JAG som ville sätta mig där och spela, inte min mamma som tvingade mig in i ett "drägg-alkis-rum", vilket de inte är, har ni inte suttit me några öl med musik nån gång?? för dessutom jag älskar dom personerna som jag spelade för.. så hacka inte på något som ni inte vet någon aning om..
3. mamma är den bästa mamman som finns, man kan snacka med henne om ALLT, hon har HUMOR.. och mest, ta allt hon skriver me en nypa salt va?..
Peace out..

Anonym sa...

OK, så Mia tänker helt enkelt inte jobba mera i sitt liv? Och det är helt givet helt okej?

Anonym sa...

Uppvuxen i ett beroendehem borde du Mia veta att barn försvarar sina föräldrar in i det längsta, det kallas överlevnad-våga be om hjälp!

Ullis hela dagen sa...

Till anonym som vill sätta sina pengar på att jag är den hon tror. Ge mig pengarna för tusan, du har inte en siffra rätt. OM jag vore DEN Ulrika så vore jag dum i huvudet om jag ens brydde mig om den här bloggen! DEN Ulrika vill inte ha något med Mia och göra, än mindre bry sig om den här bloggen. Att jag heter Ullis kan knappast vara unikt ditt lilla ljushuvud. Som om det bara finns en anonym kanske? Nä, du har helt fel, den här Ullis vill Mia väl även om jag är rätt vass av mig. Så du får hitta en annan teori som kan funka i din värld =)

MotherBitch sa...

Att ni bara orkar hålla på..Jisses....

Anonym sa...

Men vadå Mia, det är ju precis det du vill? så du kan 'Leda oss' vart du vill.

Moa sa...

så ni säger att min mamma VILL att ni ska ha en chatt i hennes kommentarsfält? Och hur kan ni säga "de är klart sin dotter försvarar sin moder in i de lägsta, det är att våga be om hjälp" seriöst.. tror ni också skulle försvara er mamma om de är kärringar som sitter och hittar ALL förklaring till att hon är sämsta mamman, att jag mår såååå dååligt lalala.... väx upp. lägg ner, ah. hej då! orkar inte med er omogenhet..

Anonym sa...

Det kommer en dag Moa då du kommer att förstå bättre och då du kommer att kritisera din mamma väldigt mycket för hur din uppväxt såg ut. Självklart kan du inte se det nu och självklart försvarar du din mamma. Men en dag....

Moa sa...

Men en dag.... så kommer ni själva inse att min barndom är långt ifrån de som skrivs på bloggen. att ni tar min barndom för en blick på en bild när jag spelar "michel- anouk" på gitarr är bara patetiskt tycker jag.. Ser du inte att jag spelar på bilden, jag håller ackord och spelar med fingrarna! inge mer me de :)